DECENIU MUZICAL UNIVERSITAR

STUDII MUZICALE ŞI DRAMATURGICE

Pages

  • Home
  • Cuprins
  • Index

Cuprins

Eleonora Chiriac
 Improvizaţia – metodă de eliberare de sub influenţa „teatrului mort”

Anca Cociş
 Muzica românească. Geneza şi evoluţia muzicii de cameră româneşti

Ioana Şandor Fustier
 Melodica neomodală, diatonică, heptacordică

Luminiţa Gorea
 Tudor Jarda: Contribuţii la dezvoltarea învăţământului muzical românesc prin Concertul pentru flaut şi orchestră

Jámbor Fekete Elisabeta
 Evoluţia tehnicii pianistice în secolul al XX lea - oglindită în miniaturile din repertoriul dedicat instrumentului

Agneta Marcu
 Bihari Sándor – promotor al vieţii muzicale din Oradea

Florina Mariş Hinsu
 Vocea falcon – un tip vocal aparte

Evanthia-Maria Marta
Ave Maria de Heitor Villa-Lobos - 10 mărturii ale spiritului muzical brazilian

Mirela Mercean Ţârc
 Sinfonia da Requiem de Valentin Timaru

Zorica Pitic
Efectul sunetului asupra organismelor vii

Ioan F. Pop
 Realismul ficţiunii

Adina Raţiu
 Arta actorului între teorie şi practică. Sisteme analitice

Felician Roşca
 Premise ale şcolii muzicale din Oradea în documente de arhivă

Carmen Vasile
 Noi tendinţe în dramaturgia teatrului muzical

Mihai Vieru
 Esenţializarea teatrului în reprezentarea numenală

Damian Vulpe
Învăţământul muzical timişorean cu şcolile lui
Email ThisBlogThis!Share to XShare to FacebookShare to Pinterest
Home
Subscribe to: Posts (Atom)

Selecţie de lucrări prezentate la sesiunea naţională de comunicări ştiinţifice prilejuită de celebrarea a 10 ani de la înfiinţarea Facultăţii de Muzică din Oradea

ISBN

978-606-10-0476-8
aprilie 2011

Total Pageviews

Site-uri înrudite

  • Euterpe - revista de artă on-line
  • Facultatea de Muzică
  • Universitatea din Oradea

Autori

  • Chiriac Eleonora
  • Cociş Anca
  • Fustier Şandor Ioana
  • Gorea Luminiţa
  • Jámbor Fekete Elisabeta
  • Marcu Agneta
  • Mariş Hinsu Florina
  • Marta Evanthia-Maria
  • Mercean Ţârc Mirela
  • Pitic Zorica Maria
  • Pop F. Ioan
  • Raţiu Adina
  • Roşca Felician
  • Vasile Carmen
  • Vieru Mihai
  • Vulpe Damian

Redactor

  • Vasile Carmen

Secţiunea dramaturgie

  • Eleonora Chiriac - Improvizaţia – metodă de eliberare de sub influenţa „teatrului mort”
  • Ioan F. Pop - Realismul ficţiunii
  • Adina Raţiu - Arta actorului între teorie şi practică. Sisteme analitice
  • Carmen Vasile - Noi tendinţe în dramaturgia teatrului muzical
  • Mihai Vieru - Esenţializarea teatrului în reprezentarea numenală

Secţiunea muzicologie

  • Anca Cociş - Muzica românească. Geneza şi evoluţia muzicii de cameră româneşti
  • Ioana Şandor Fustier - Melodica neomodală, diatonică, heptacordică
  • Luminiţa Gorea - Tudor Jarda: Contribuţii la dezvoltarea învăţământului muzical românesc prin Concertul pentru flaut şi orchestră
  • Zorica Pitic - Efectul sunetului asupra organismelor vii
  • Felician Roşca - Premise ale şcolii muzicale din Oradea în documente de arhivă
  • Damian Vulpe - Învăţământul muzical timişorean. Primele şcoli de muzică

Secţiunea creaţie

  • Agneta Marcu - Bihari Sándor – promotor al vieţii muzicale din Oradea
  • Evanthia-Maria Marta - Ave Maria de Heitor Villa-Lobos - 10 mărturii ale spiritului muzical brazilian
  • Mirela Mercean Ţârc - Sinfonia da Requiem de Valentin Timaru

Secţiunea interpretare

  • Jámbor Fekete Elisabeta - Evoluţia tehnicii pianistice în secolul al XX lea - oglindită în miniaturile din repertoriul dedicat instrumentului
  • Florina Mariş Hinsu - Vocea falcon – un tip vocal aparte
Responsabilitatea corectitudinii, autenticităţii şi valorii ştiinţifice a studiilor revine fiecărui autor în parte.







Simple theme. Powered by Blogger.